21:55

Pomorska Kolej Metropolitalna na szczęście

Nasz komentarz po debacie o Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

W debacie o Pomorskiej Kolei Metropolitalnej uczestniczyłem z pozycji kompletnego laika, który o projekcie słyszał i przyklaskuje jego realizacji. Gdy jednak usłyszałem o: obliczaniu strumieni podróżnych, lokalizowaniu węzłów przesiadkowych, czy też przystanków, projektach technicznych i uzgodnieniach społecznych oraz środowiskowych, ogarnął mnie niepokój, bo usłyszałem, że to wszystko jest dopiero w fazie przygotowawczej (realizacja - do 2015 r.).
A, że jeszcze w tzw. międzyczasie trzeba zmieniać plany zagospodarowania przestrzennego, bez czego w wielu miejscach nie można szlaku poprowadzić, o czym przytomnie przypomniała decydentom jedna z gdańskich radnych - to drobiazg. Nadmienię tylko, że W naszym kraju jest to niezwykle długotrwała procedura. Zresztą, gdy na sali padły te słowa zapadła wymowna cisza.

Przyznam szczerze, że nie interesuje mnie procedura projektowo-budowlana. Jak wielu korzystających z uroków weekendowych wypadów za miasto chcę sprawnie wyjechać i wrócić do domu. Podobne, jeśli nie mocniejsze pragnienia mają pewnie setki kierowców dojeżdżających codziennie do i z pracy, z okalających metropolię miejscowości. więcej >>

Źródło: NaszeMiasto

Comments (0)

Prześlij komentarz